Så får du kontorsstädning i Stockholm

Arbetar du med städning? Du kanske har en städfirma, som du har startat på egen hand. Då behöver du kanske utöka din verksamhet så att du får så många uppdrag som möjligt. Om du har många städare som arbetar i ditt företag, då kanske du vill se till så att alla de har arbetsuppgifter hela tiden. Det är nämligen så att driva ett företag innebär att man alltid bör vara på tårna. Om man inte är det, innebär det oftast att man blir omkullsprungen av sina konkurrenter – och det vill man ju inte. Är man det minsta tävlingsinriktad, vill man se till att alltid komma först och vinna, eller hur? Så hur vinner man en upphandling när det kommer till exempelvis kontorsstädning i Stockholm? Här kommer några bra tips på hur man som företagsledare kammar hem upphandlingen av kontorsstädning.

1. Ge garantier på kontorsstädningen 

Är man ett städbolag och vågar lova garantier på kontorsstädningen då gör man kontorsstädningen som man erbjuder riktigt attraktivt. Den som fundear på att anlita ditt städföretag, lockas att anta erbjudandet och anlita ditt företag. Att lova saker och ting gör det lättare att anlita företaget och kunderna känner sig tryggare att anlita ett sådant företag.

2. Se till att kunna finnas lokalt

Många vill anlita företag som finns på platsen. Då är det viktigt att kunna se till att finnas på de olika platser som kunderna befinner sig på. Det är sällan som de lockas att anlita ett städföretag som har långa resor till platsen där de ska städa. Ser kunderna att man finns på plats, lockas de också att anlita det städföretaget.

3. Var noggrann med rekryteringen

Det är mycket viktigt att bara anställa städare som är duktiga på städning. Det är faktiskt inte alla som kan städa. Man kan ju tycka att det inte skulle vara särskilt svårt att städa, men det krävs att man har rätt öga för att upptäcka var smutsen finns och se till att få bort det. En del kan faktiskt inte städa, tyvärr. Sådant måste man vänja sig vid, träna upp ett öga som upptäcker var smutsen finns och åtgärda det. Viktigast är att anställa sådana som är noggranna och som är lite petiga och inte lämnar kvar en massa smuts. På så sätt ser man till attt få goda referenser. Blir kunderna nöjda med städningen, går ryktet fort och man får ett goda referenser vilekt gör att kunderna gärna anlitar en. 

29 jul 2019